time flies

sitter och kollar på gamla bilder, läser emma östmans blogg. Alltså Emman min! allt vi brukade göra tillsammans, långa promenader i byn med vovvarna, ridturer, häng i Lövånger, bussresorna till och från skolan, sena nätter på mitt rum. Saknar hela mitt gamla tjejgäng! Vi hade bra tider och dåliga tider, upp och ner gånger. Man visste alltid säkert att om man var ledsen, arg, hjälplös, så skulle man inte få sitta ensam i skolans korridorer och gråta. Alltid fanns det någon vid ens sida. Oftast hela kycklinggänget=) Elvirorna, finaste elvirorna. Sofia, Emma, Angelica, Denice, Klara. Finaste tjejer, saknar er ofantligt mycket! =) Sjukt stort att vi lever så långt ifrån varandra, att livet gått vidare. Sjukt ofattbart att man inte längre spenderar sina dagar på Lövångerskolan.

sjukt många minnen slår en i huvudet när jag läser emmas blogg, och tusen gånger om skriver hon om vad vi gjort. Oftast är det att vi hade varit ute och gått och snackat öronen av varandra, eller så hade vi "hängt i lövånger". "Hela kvällen har tillbringats i bastustugan med trevligt folk :) Nu sitter jag, emma, lukas, gille och erika hos yolli och chillar på." Det var dagen före min födelsedag. Min födelsedagsmorgon vaknade jag tätt ihopslingrad med Emma, Yolanda och Lukas. Dom gjorde varma baguetter och ALLA utom Emma glömde bort att säga grattis. Jag pikade dom stup i kvarten och sa uppenbara saker, frågade tusen gånger "JAHAAAA vad är det HÄÄÄÄR för speciell dag då????? idag är ju ingen vanlig dag!!!!!" och ingen nappade. Goa vänner! till slut trillade femtiöringen ner och det blev skrattkalas. Tusen skrattkalas.

Sjukt hur allt är så annars nu för tiden. Vi bor på skilda håll, jag är tillsammans med Lukas (ja vem hade anat?). Yolanda bor i umeå. Det var ju alltid jag yolanda emma, lukas, kristoffer. Självklart resten av dom finaste killarna också, men dom hade oftast mycket att göra eller dataspel att spela;) Vi låg uppe hos yolanda säkert 4 kvällar av 7. Det var film och det var serier, det  var nattamat (lukas och kristoffer käkade 48 fiskpinnar en gång, utan att överdriva), det var roliga youtubeklipp, det var västerås med killarna, det var fester som sög, det var 3.50r lite för ofta. Det var spelet med andra ord och yolanda fuskade tammefan alltid. Det var hockey, det var Bert Ljung i yolandas sovrum och vi vaknade alltid upp i en trång säng på ringvägen allihopa. Jag saknar att det var så och det var en tid i livet jag verkligen gillade. Det var inga större bekymmer, det var vi och allting var så lätt. Det var brottning på golvet och pickdöden (jävla kristoffer). Allt var lite bättre, lite lättare. Säger inte att jag inte gillar mitt nuvarande liv, jag älskar det. Men det är annorlunda. Förändring. Men det får man väl räkna med när man blir äldre. Önskar bara att det var lite mer som förr=)


bastustugan=)

börjar helt plötsligt längta till Lövånger och känslan som får mig att känna att jag är hemma och trygg. Även om allting inte är som det en gång var.
/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0